Firemné plánovanie

Predaj ukončený
Zobraziť dostupnosť na predajniach

Ceny sú vrátane DPH


Vydavateľ

Dátum vydania
12/2011

Typ produktu
Tlačená kniha

ISBN
978-80-89393-35-0

Podnik v trhovej ekonomike musí dobre poznať a neprestajne analyzovať podnikateľské prostredie, predovšetkým trh a jeho vývoj, aby mohol pružne reagovať na neustále zmeny. Zdrojom zmien sú meniace sa požiadavky a preferencie zákazníkov, správanie sa dodávateľov, rast cien vstupov, ale aj zmeny v daňovej, colnej či ekologickej legislatíve.Vstup SR do ekonomickej únie umožňuje našim podnikom pôsobiť na veľkom, ale náročnom európskom trhu, na ktorom však môžu uspieť len konkurenčne schopné podniky. Konkurencieschopnosť sa však dá dosiahnuť len starostlivo pripravenými strategickými rozhodnutiami a ich implementáciou s podporou pripravených podnikateľských zámerov a plánov.Vstupom do Európskej únie získala SR prístup k využitiu možností financovania podnikov i verejných organizácii zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu. Väčšina týchto potenciálnych príjmov, ktoré môžu prispieť k rozvoju úpadkom postihnutých priemyselných či poľnohospodárskych podnikov a zaostávajúcich regiónov, je projektovo orientovaná. Možnosť čerpania vzniká len na základe vypracovaného kvalitného projektu (plánu). Znalosť plánovacích zručností a metodiky tvorby podnikateľských zámerov a plánov sa v súčasných podmienkach stáva, a to nielen v podnikovej praxi, veľmi potrebnou.Podniky sú v súčasnosti denne konfrontované so zmenami v podnikateľskom prostredí. Patria k nim zmeny v legislatíve a fiškálnej politike, dôsledky celosvetovej finančnej krízy, globalizácia trhov a rast konkurencie, ťažko prognózovateľné zmeny v správaní sa spotrebiteľov, všeobecné zmeny hodnôt a ďalšie.Plán je pre manažérov podnikov nástrojom prípravy budúcnosti. Orientuje podnik na adaptáciu podmienkam trhového prostredia, podporuje zmeny, kreativitu a hľadanie východísk pre ďalší rozvoj. Zjednocuje vízie manažéra s postojmi a úsilím zamestnancov o prosperitu a plnenie cieľov.Podnikové plánovanie predstavuje realizáciu základnej funkcie manažmentu -- plánovania. Jeho funkciou je vytýčenie a konkretizácia cieľov, hľadanie ciest, prostriedkov ich dosiahnutia a určenie zodpovednosti za realizáciu cieľov a zámerov. Podnik, ktorý využíva plánovanie, zvyšuje účelnosť svojho konania, pripravuje si svoju budúcnosť v zložitom a meniacom sa podnikateľskom prostredí. Plán je nástrojom riadenia, ktorý zjednocuje úsilie všetkých funkčných zložiek podniku na dosiahnutie plánovaných cieľov v kratšom či dlhšom časovom horizonte.Text učebnice určenej ako základná literatúra pre odborný predmet „Firemné plánovanie" ponúka komplexný pohľad na plánovaciu činnosť trhovo orientovaných podnikov i neziskových organizácií. Vymedzuje miesto plánovania v riadení, zoznamuje s plánovacími postupmi, integrovaným systémom plánov, funkčným členením a obsahom čiastkových plánov, využívaním metodických postupov pri tvorbe plánov, informačnou podporou plánovania i kritériami posudzovania plánov.Učebnicu spracoval kolektív pracovníkov Katedry manažmentu na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Je adresovaná študentom v odbore zameranom na prípravu manažérov. Veríme však, že poskytne užitočné poznatky aj manažérom z podnikateľskej praxe, neziskových organizácií a verejnej správy.Autori budú vďační za všetky pripomienky, ktoré k predkladanému učebnému textu dostanú. Využijú ich pri skvalitnení následného vydania, ako aj vo vlastnej edukačnej činnosti.

Súvisiace produkty

Žiadne súvisiace produkty

Napíšte nám

Údaje, ktoré zadáte do tohto formulára spracúvame iba za účelom vybavenia Vašej konkrétnej požiadavky. Pre bližšie informácie o spracovaní osobných údajov pozrite stránku Informáciami o spracovaní osobných údajov.

* Všetky položky formulára sú povinné. Formulár neslúži ako objednávka.

Ďakujeme za záujem, Vašu požiadavku vybavíme v krátkom čase.